Ljusdals tävlingen!

Berättar lite kortfattat om hur tävlingen i ljusdal blev.
Okej, vi börjar med de bra.
 
I LC var både jag och Embla taggade till. Det var många som var felfri med bra tider. Jag hade bestämmt mig för att ta en bra tid. Hade koll på alla tider då jag startade sist i klassen.
Vi gick felfritt och helt säkert genom hela banan. Vi gjode en rikigt bra fas två. Gjorde tajta snäva svängar och de räckte till en andra plats! :)
Kul när man satsar lite och de ger resultat. Lite surt var de ändå när det inte ens skillde en sekund till att vi skulle tagit första platsen men jag är jätte jätte nöjd. Det spelar faktikst ingen roll alls!
 
LB då. Ja vi kom inte längre än till framhoppning där de hände något som är en av de värsta jag varit med om i hela livet.
Embla var pigg och glad och vi skulle ta vårat sista språng på räcket.. När jag rider mot hindret så känner jag att vi ska komma för nära och jag skänklar på och hon hoppar av alldeles för tidigt och kraschar in i hindret, river med frambena och snubblar och slår en hel volt runt. Mer kommer jag inte ihåg än att jag klev upp fort från marken och ser att Embla fortfarande håller på att ta sig upp. Så hon och jag kliver alltså upp ungefär samtidigt.
Både Embla och jag blev chockade. Själv utav instinkt så hade jag kastat mig åt sidan direkt. Annars hade jag kommit under Embla. Tur hade jag att det gick så bra som de gjorde för der var en rikig vurpa vi var med om igår.
Valde såklart att inte starta någon LB igår då. Så istället kollade jag av om Embla blivit skadad och hon kladrade sig även bra. Tog av sadeln och kollade ryggen då hon voltat med sadeln på och skrittade henne i ridhuset innan vi åkte hem.
Idag mår jag bra och även Embla.
Igår hade vi hit en som brukar komma och köra lite laser, massera och kolla av Embla. Hon kom och kollade speciellt den här gången efter de som hänt. Embla är inte rikigt 100 i höger fram ben som hon mest blivit drabbad av. Hon är även öm på höger sida av ryggen. Som ni hör så är det höger sidan av henne som blivit drabbad av vurpan.
Hon är inte jätte halt så jag kan rida henne lätt i både skritt och trav för att hålla igång. Hon kommer tillbka efter 2 veckor och kollar igen. Hon sa att antagligen så har ju hon blivit bättre tills dess. 
Under denna vecka så har jag ridit henne och jag känner inte av att hon är halt eftersom det är så lite. Men de gånger jag rider henne så är hon ruskigt pigg!
Men det inte inte konstigt alls när man gör en 10 poängs omkullridning och hon blir lite skruttig. Man kan ju tänka sig själv cykla omkull. Oftast gör man ju illa sig, man blir lite halt och får blåmärken och sånt går ju inte bort på några dagar utan de tår någon vecka. 
Jag är glad över att det inte blev värre än vad som kunde ha hänt!
 
Nu fram tills då hon kommer igen så ska de bli bara mysiga uteritter men mysiga täcken och bara skön ompyssling på allra bästa sätt!
 
Har fått mig en rikig genomtänkare efter dehär. Man ska inte bli sur och besviken för rivningar och vägran utan det kan hända så mycket värre saker som tex den här händelsen.
 
Världens finaste ponny! ♥
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Natalie Byström

ni är så fina tillsammans! <3333333333333

Svar: <3333333333333333
ellenoembla.blogg.se

2012-09-22 @ 23:09:23
URL: http://natalieebystrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0