Något jag tycker är viktigt

Nu tänkte jag ta upp något som jag tycker är viktigt, lite random men nu kör ja ;)
 
Jag tycker det är viktigt att ha det rent, snyggt och bekvämt för hästen i sin box.
Alltså jag är väldigt pedant när det gäller de. Jag kan liksom inte lämna någon skit efter att ha mockat. Det går inte att slarv mocka utan då får jag hellre lämna över de till någon annan och inte se hur det blev.
Föredrar helst spån i boxen men visst det går med annat också med jag upplever att det inte blir lika frächt men torv, och de är de ju inte heller. Eller iallafall om man har torv bädd. Det tycker jag verkligen inte om!
Halm skulle jag inte ha, så svårt att mocka, men annars mysigt ;)
Papper är ju bra för hästen som är känslig mot damm annars, nej, svårt att hantera.
 
Embla har jämt mycket spån i sin box, fyller på varannan dag.
I just den här punkten måste man jämföra med sig själv, skulle jag själv vilja komma in efter att ha varit ute i hagen och lägga mig med lite spån mot de kalla stengolvet?
Eller skulle jag hellre ligga på ett tjockt mysigt lager spån?
Lite kan man väl kosta på tycker jag iallafall. Jag tycker sånt är lika viktigt som hur man rider. Eller inte hur mycket spån man har i boxen men de ingår hur bra man sköter sin häst, och man sköter väl sin häst på bästa sätt?
Jag sköter iallafall Embla som jag själv skulle vilja, och numera är det en rutin som finns i min vardag.
 
Våra hästar är ju de bästa vi har, dom är vi rädda om! ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

halm är det lättaste att mocka men svåraste att få tag i. nu gör pappa eget, men annars vet jag inte om vi skulle ha de. halm är så lätt, det är bara att ta bort det som är skitigt och lägga till en ny bal varje kväll innan man tar in dem! ;) tänk på det om du vill ha halm till embla! fin blogg btw!

Svar: jaha jag har själv inte använt halm någon gång men jag har hört av andra att det är svårmockat. Men det verkar mysigt och bra för hästen. Dock tror jag att Embla kanske skulle börja äta på halmen.. ;)
ellenoembla.blogg.se

2012-11-04 @ 19:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0