Sent resultat från tävlingen

Nu ska ni få resultaten på tävlingen som jag var med på i Bollnäs i torsdag!

När vi kom dit så var vädret helt ok, det duggregnade lite men de slutade väldigt snabbt. Hon fick iallafall stå kvar i transporten så länge som möjligt innan jag skulle börja rida fram.
Jag värmde upp för LC i alla gångarter i ridhuset och sen hoppade fram på framhoppningen. Jag ville inte hoppa fram så jätte mycket för hon kändes så fin. Underlaget på tävlingsbanan var super bra!
När jag fick startsignalen så var hon tittig på några reklamskyltar som satt på staketet men jag kände att de kommer hon inte titta på sen när jag börjat hoppa. Hon kändes iallafall jätte säker på varje hinder :)
Och vi gick nolla! Tänkte inte något på tiden och omhoppningssvängarna för jag hade bestämmt att bara gå nolla.
I LB så värmde jag upp lika, i ridhuset först och sen på framhoppningen. Hon kändes dock lite mattare på framhoppningen. Men inne på banan var hon verkligen super fin!
Vi kom verkligen perfekt på varenda hinder, hon var så säker och stabil. Men.. sista hindret i omhoppningen, jag slappnar av sluatar rida och hon kommer förnära och river med frambena..
Men de spelar inte så stor roll alls för vår del, hon gick ju verkligen super :D
De blev dock nå knas med resultaten satt när jag hade sadlat av Embla allt och skulle gå runt med henne lite så ropar dom i högtalarna att jag ska in på prisutdelning så jag slängde upp saden på Emblas rygg och gick in på banan igen. Fick mina priser osv. Men utanför står en tjej som jag såg rida och gick felfritt men ej fick något pris.. Jag räknade ut att de var egentligen var hon som kom 5a och jag 6a då de var 6 plaseringar. Jag gav henne priset för jag vill inte ha något jag ej vunnit!
För mig och Embla är de inte rosetten som tar oss högre upp utan jag tar hela våran ritt tillsammans till en stor vinst till oss själva!


Kommentarer
Postat av: Natalie

riktigt klokt & moget av dig ellen! :) <33333333333

2012-05-20 @ 21:44:55
URL: http://natalieebystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0