Otroligt fin ponny idag!

Ojojoj vad Embla var fin idag!
Tränade henne till en början på bommar i trav och galopp. Sedan travade vi över förhöjda bommar och samma i galopp alltså studs i galoppen då. Lite kämpigt i början, hon var lite slarvig och slog i men till slut jobbade hon på riktigt bra och blev mer noga :)
Red lite olika vägar och de funkade bra. Sedan på slutet red jag på en vanlig linje med två räcken på långsidan och tränade jag att hon inte skulle hoppa mer åt vänster som hon gärna vill göra för att hoppa av bättre för annars blir det att hon inte får plats och de rättade ut sig efter bara några gånger. Sen sista gången så hoppade jag den linjen på 110 och den känslan ni, hon kom precis perfekt på hindret och bra tog i allt hon hade och verkligen flög över! Hon låg en bra bit över hindret :)
Det känns verkligen bra till söndag nu, jag börjar hitta mer och mer hur jag ska rida henne nu.

Imorgon hämtar pappsen mig på skolan och vi förstätter på stan för att hämta min kavaj jag beställt hos Tina och köpa nya fotbolls skor. Embla ska sedan gå på ett dressyrpass och blir mjuk och fin :)
Ska faktiskt lägga mig nu för jag är skit trött!


Kommentarer
Postat av: Tilda

Vill du vara med och delta i dagens blogg?

Kika bara in på min blogg och skriv "jag är med"

Lycka till!



Kram!

2012-05-04 @ 17:35:04
URL: http://myponnyworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0