Dressyr

Tänkte berätta lite om Embla och mig i dressyr!
Dressyr är något som jag inte är intresserad av tävlinsmässigt. Men jag tycker absolut inte att det är tråkigt att träna de eftersom allt jag tränar i dressyr tänker jag är bra för hoppning. Dressyren är väldigt viktig att den funkar för Embla och mig. Embla är liksom en hopphäst och tycker självklart de är mycket roligare med hon tycker inte heller att de är tråkigt med dressyr, men man får pusha på henne väldigt mycket genom att ge henne beröm för de hon gör och vara tydlig för då blir så mycket gladare och lättare att arbeta med.
Dagsläget är mycket man får kolla av hos henne, är hon väldigt pigg och spänd så får man tänka om sin plan och gå ner några svårighets ''steg'' och göra lite lättare saker som hon redan kan för att kunna berömma henne när hon gör rätt och få henne på bättre humör! De är liksom en knapp hos henne som jag märkt och kommer få använda mig av alla år. Men somsagt så tränar jag väldigt mycket dressyr och har ALLTID en plan när jag rider, jag rider aldrig runt runt och inte vet vad jag tränar på, de liksom funkar inte för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0