Svar på frågestunden!

Postat av: Emmy

Min fråga är om du ska komma med till Stockholm och hälsa på nått? Fin blogg...:)
Svar: Ja det är klart jag ska göra! :) 

Postat av: pponnymupparnas

1. hur ser en vanliga ridvecka ut för dig och Embla?
2. berätta hur en vanlig torsdag ser ut för dig, DETALJ!
3. kan inte du visa en bild på alla dina iphone skal?
4. har du tänkt sluta rida någon gång?
5. vad skulle du vilja göra då, om du inte red?
6. har du bra betyg och ligger bra till i skolan?
7. kan inte du visa hur erat stall ser ut?
8. har du både hopp & dressyr sadel till Embla?
9. vad är det högsta du tävlat i hoppning och dressyr, alltså vilken klass & höjd med hoppningen då.
10. är du en godisråtta?
haha, kom inte på nå bättre frågor...:p <333333333333333
 
URL: http://pponnymupparnas.blogg.se/
Svar:
1. Måndag: varannan vecka dressyrlektion inne på ridklubben. Annars så rider jag oftast dressyr på ridbanan hemma.
Tisdag: Vilar oftast.
Onsdag: Dressyrlektion hemma på ridbanan.
Torsdag: Varannan vecka hopplektion inne på ridklubben annars rider jag ut och tränar olika saker.
Fredag: Rider ut, låter henne sträcka ut efter veckan.
Lördag: Ändra hopplektion i delsbo eller i hudik.
Söndag: Rider ut eller på banan, brukar variera
2. Kliver upp på morgonen och går ner och äter frukost. Sen går jag upp och gör ordning mig för en dag i skolan. Jag tar cyken till busshållsplatsen där jag åker buss men oftast med Niklas och hanns mamma (Niklas går i min parallellklass) Åker till skolan och på skolan så går jag till skåpen och klär av mig ytter kläderna och hämtar böcker för då har vi svenska. Efter svenskan har vi rast. På rasten brukar jag och Sanna kolla på Sune och hanns värld på min Iphone, de är faktiskt jätte bra ;) Sen har vi engelska. Efter att vi haft engelska så är de lunch,brukar vara pannkaka på torsdagar satt då blir man ju extar glad ;) Efter att man ätit upp så är det rast. Efter rasten har vi so. Sen rast och efter rasten är det ledarskap. Sen slutar vi och då hoppar jag på bussen och åker till sjukhuset där jag väntar i typ fem minuter så kommer nästa buss och jag åker hem. På bussen hem sitter jag och pratar och så med mina kompisar. Sen hoppar jag av bussen och cyklar hem på samma cykel jag åkte med i morse ;) När jag kommit hem brukar jag plugga, sitta vid datan och fika något. Sen kommer mamma och pappa hem och då äter vi sen till stallet. I stalllet så går jag och hämtar Embla i hagen. Mamma eller pappa brukar mocka eller nå. När jag tagit in henne så gör jag ordning henne så åker vi iväg till Östanbräck för att hoppa. När hopplektionen är klar så åker vi hem och släpper in henne i boxen och så. När jag kommit hem så duschar jag och sen kanske jag sitter vid datan eller tvn sen går jag och lägger mig.
3.
 
4. Nej!

5. Jag skulle nog hålla på med någon mer sport än bara fotboll, typ handboll och så

6.
Svenska: Ja, där har jag de lätt för mig
Engelska: Har ganska svårt med de
Spanska: Ja de är jag bra på
Matte: Jag är inte super smart men jag klarar mig bra på alla prov och sånt
No: De går väl bra men bara de att de är så jäkla tråkigt!!
So: Ja de går bra
Bild: De går bra
Musik: Kan typ inte spela nå instrument men de går ju bra ändå
Idrott: Ja de går jätte bra

7. Jo de kan jag göra någon gång

8. Bara hopp men mamma vill att vi ska köpa en dressyr satt de blir väl snart de också

9. Hoppning: Lb och jag har inte tävlat dressyr på riktigt bara typ någon klubbtävling

10. Nej faktiskt inte ;)

tack för frågorna :)<333333333333333

Postat av: Alva

1. Bästa tävlings minne?
2. Sämsta tävlings minne?

:-) <3

 
URL: http://alvatrane.blogg.se/
Svar: 1. När jag blev plaserd med Embla
2. När jag ramlade av Aroma
Tack för frågorna :)<3
Postat av: Tilda

1. Beskriv dig själv med 3 ord.
2. Har du någon gång tänkt på att sluta rida?
3. Vad är det bästa med Embla?
4. Vad är ditt mål det här året?
:)<3

 
URL: http://myponnyworld.blogg.se/
1. Nyfiken, Lugn, Glad
2. Aldrig
3. Att hon är speciell för mig
4. LA
Tack för frågorna! :)<3
Postat av: Annnnnnnaaaa mooood

1. Det bästa med att ha häst?
2. Det sämsta med att ha häst?
3. Vad vill du bli när du blir stor?
4. Ska erat fotbolls lag på nån cup?
5. Favoritfärg?
6. "Lycko" nummer? (eller tur nummer kanske man säger)
7. Vad vill du bli när du blir stor?
:*

1. Allt som tillhör hästlivet
2. Att ibland tar det mycket tid när man har bråttom ;)
3. De har jag inte bestämmt än men känd hoppryttare vill jag nu så
4. Ja, på gothia cup i sommar  :)
5. Vit eller svart
6. 7 och 3 
7. samma som 3an ;)
Tack för frågorna anna :)<3
Postat av: julia

provred du några andra ponnyer innan Embla?
vad fick dig att vilja köpa just Embla?

Jag provred Embla och sen en till
Jag fick tips av några om att köpa Embla för att dom trodde jag skulle passa bra med henne. Jag ville köpa henne för jag blev fast vid henne på en gång, jag visste att de fanns något i henne som passade för oss. Embla är en sån häst som inte passar till så många ryttare. Man måste vara speciell själv om de ska funka. 
Tack för frågorna :)
 
URL: http://juliajansson.blogg.se/
Postat av:

Hur förbereder du dig inför tävling? Dig själv och hästen.
Svar: Jag brukar alltid rida henne dagen innan för att känna igenom henne lite lugnt satt allt är som de ska sen packar jag allt på kvällen och så. På sommaren om hon är lortig så duschar jag henne också annars så borstar jag igenom henne super noga. Byter schabrak putsar sadel och träns osv. Med mig själv så tar jag fram alla kläder, lägger mig i tid och äter bra frukost :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0