Ridlägret!

Dag 1:
Alla samlades på morgonen för att veta lite hur den dagen skulle se ut med lite fika osv. Sen skulle grupp ett börja göra ordning sina hästar på hoppträning för Hannah.
Medans de andra red så tittade vi på dom som red, fotade eller något annat.
Min grupp red sist så vi hade hela förmiddan framför oss. Vi tränade på bommar som öppvärming, öka och minska över bommarna. Gick rätt bra faktiskt. Sen skulle vi hoppa klockan som verkligen inte Embla gillade. Gick inte alls bra och jag red heller inte bra. De är något vi ska nöta på om och om igen tills den sitter för de är en bra övning för oss. Den träningen var mer markarbete.
Efter att vi ridit så fick våra hästar stå inne i boxen då några timmar efter skulle vi ut på pass två. Ut i skogen skulle vi och ha en tidstävling. Vi red i en grupp en slinga i skogen på tid och skulle sen rida samma sväng igen och försöka träffa samma tid som förra utan att veta vilken tid vi hade. Och jag kan säga att våran grupp red 17sek ifrån och för två år sen red Tilda och jag på 3sek ifrån satt de gick ju inte så bra, hehe ;)
Sen red vi alla hem och sen gick över till Hilda för att äta där och fortsätta ha några tävlingar. Som inte heller gick så bra, aja vi låter dom andra vinna då, haha!
Sen gick vi och la oss trötta och sluta efter dagen.
 
Dag 2:
Min grupp red först så vi klev upp och gjorde ordning våra hästar för hoppträning för Hannah. Den dagen skulle vi hoppa banhoppning. Värmde upp på bommar och olika linjer och Embla kändes super!
Sen hoppade vi banan som var LÅNG. Och de gick även jätte bra!
Sen kollade vi på dom andra som red osv. Sen så kollade vi på när Hannah red för hon visade oss hur hon gjorde när hon red en häst första gången. Alltså hur man ska rida en häst när man provrider en häst.
Lärde mig massor där!
Sen kom HT eftersom de var 7året vi hade ridläger, ni har väl läst i HT om lägret? :)
Andra ridpasset var hemligt under dagen men vi fick reda på de sen att förräldrarna var upp i skogen och byggde terrängbana! De var de roligaste på länge, tror Embla tyckte samma.
På eftermiddan var de pizza sen hade vi fritt hela kvällen. Vi fick göra vad vi ville.
 
Dag 3:
Den dagen red vi inte. Embla fick vila.
Vi tränade till en cirkus som vi skulle ha. Sen avslutade vi med glass och jordgubbar och kollade på ett bildspel som jag, Alva och Tilda gjorde :)
 
Nu får ni lite bilder på Embla och mig sen ridlägret!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0