Bara ridning som sport?

Tycker ni att man bara så hålla på med hästar som sport eller någon annan samtidigt?
Själv tycker jag att de flesta tävlingsryttare vill satsa på ridningen, (inte alla, men de flesta) Och då lägger man ju all den tid som behövs på en själv och hästen för att de ska funka och bli så bra som möjligt.
Men jag tror att man behöver lite annan tid också än att bara vara med hästen/hästarna för att komma ifrån lite. 
Då tycker jag att en annan lag sport är jätte bra, som fotboll, innebandy mm. Då ridning är en ganska ensam sport, man tävlar med hästen mot de andra så kan de vara bra med en lag sport. De betyder inte att man behöver satsa på just den sporten utan att ha de som en hobby mer. Dessutom får man mycket på köpet där, kondition, styrka, lagkänsla, van vid att båda förlora och vinna, kämpa in i de sista och se att de lönar sig, till och med glädjas åt andra i lagets bra insats på matchen/träningen, de är något man verkligen gör också!
Allt dedär får man lära sig och har mycket mycket användning av i ridningen.
 
Så tycker jag, vad tycker ni?  
 
  

Kommentarer
Postat av: Tilda

Tycker också det! <3

Svar: ja, det är därför de är så bra att vi har fotbollen! :) <3
ellenoembla.blogg.se

2012-06-21 @ 15:20:20
URL: http://myponnyworld.blogg.se
Postat av: Michelle

Håller med!! :D<3

Svar: good! :) <3
ellenoembla.blogg.se

2012-06-22 @ 22:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0