Svar på frågestund!

FFrån http://alvatrane.blogg.se
1. .Dina mål med Embla 2013?
2. Är du kär?
3. Vem litar du på till 110%?
4. Har du nån killbästis?, Om ja vilken?
5. Vem känner dig bäst?
6. Kan du videoblogga nån dag?
7. Vad ska du ha för häst/ponny efter Embla?
8. Vilket gymnasium ska du gå på?
9. Är du nöjd över hur då ser ut?
10. Vad skulle du vilja ändra med dig själv?
11. Har du varit riktigt kär nån gång?
Svar:
1. kval
2. nej
3. jag litar nog på alla mina vänner
4. Min barndomsvän Jonas och Tom Hellberg
5. jag vet inte riktigt, har många vänner som är lika bra på olika sätt
6. nja, kanske kommer upp någon gång men måste fixa med video grejs till bloggen först
7. oj, svår fråga, är ju länge tills dess så jag vet inte alls faktiskt!
8. inte tänkt så långt men skulle tro något med hästar då jag är så intresserad äv de
9. ja de är jag
10. lite små saker men så är de ju alltid, inte är perfekt ;)
11. ja
 
Från http://myponnyworld.blogg.se
- Vad är bäst med Embla?
- Hur många gånger har du ramlat av?
-Kan du göra mer videoinlägg?
-Vad är det bästa med Sigrid?
-Om du fick önska dig vad som helst vad skulle det då vara?
-Ska det bli kul att börja på Läroverket?
-Vad är bra/dåligt med Embla?
-Skulle du vilja ha en till ponny?
-Hur gammal var du när du börja rida? :)<33
Svar:
1. Att hon aldrig menar något illa, hon är en riktig hjälte för mig. Vi båda älskar varandra!
2. På Aroma så har jag tappat räkningen för längesen men Embla har jag ramlat av på två gånger
3. Ja, någon gång
4. Att hon är trevlig och ofta köper saker till mig
5. Finns så mycket att önska men jag vet inte rikigt, är så nöjd med de jag redan har
6. japp
7. Bra: En riktigt bra vän men sen också att hon är en sån ponny jag alltid velat ha
Dåligt: Att hon oftast inte vill stå stilla i transporten när vi är framme på tävling/träning
8. Alltså ja visst de skulle vara kul men jag vill faktiskt bara ha en ponny och det är Embla, allt fokus på henne. Skulle jag ha ponnyn som kan allt, ja då skulle jag vilja ha en till ponny kanske men nu finns inte tiden till en till ponny då jag tycker det är fel att inte lägga all tid på ponnyn som behöver det. Jag trivs bäst och hon trivs bäst. Finns inte i tanken på en till nu :)
9. jag var 6år när jag började rida men jag tog där 1års uppehåll då jag blev rädd för att rida på ridskolan. Men pysslade och donade dagar ut med Aroma sen började jag rida igen och blev farligt orädd och det har hållit sig
 
Från Michelle http://ryttarnakaos.blogg.se
 1. Vad är det högsta du hoppat med embla? ;)
2. Vilken färg Har du på dina tur trosor? (HAHA) ;);)
3. Hur lågt vill du komma i dressyren?
Svar:
1. Hmm lite svårt att svara på då jag oftast inte brukar fråga min hopptränare hur högt hindrana ligger på men nör jag svälv mätt upp så är det 120 cm
2. Haha har faktiskt inga specielle tur trosor ;)
3. LA kanke, inte så viktigt för mig tävlings messigt tar det som en träning för hoppningen
 
Från http://wilmafur.blogg.se
1. Hur högt tävlar du?
Tävlar du hoppning/dressyr/fälttävlan?
Vad tycker du om min blogg (wilmafur.blogg.se)?
Vilka bloggar läser du? :)
Svar:
1. Jag tävlar i hoppnig upp till LB då min ponny är väldigt grön och under utbildning. Men vi ska om bara någon tävling starta LA, så ja, LA i hoppning.
I dressyr så tävlar jag bara som en träning för hoppning så jag har tävlat dressyr bara någon gång och då tävlar jag LB:1
2. Super fin blogg!
3. Har ett inlägg som redan är publiserat på bloggen där alla bloggar jag föjer dagligen är länkad :)
 
Från http://systrarnaemstron.blogg.se
1. hoppning/dressyr??
2. Favorit bloggar?
3. Bästa med att blogga?
Svar:
1. HOPPNING
2. Alla bloggar jag läser är mina favorit bloggar!
3. Att dela med sig av sin fritid och kunna skriva ner det, de gör så att man minns mycket bättre och tänker efter tex efter en rid tur, ''ja vad tränade jag egentligen på idag'? och sen kunna kika tillbaks på de man skrev förr
 
 
Från Julia J http://hudikryttare.blogg.se
1. fick dig att köpa just Embla?
2. är det någon gång som du bara har velat ge upp allt och slutat under tiden med
Embla för att det till ex kanske har gått dåligt osv?
3. svart/skimmel
4. häst/ponny
5. mycket märkessaker/lite märkessaker
6. blå/brun
7. justin bieber/ Ulrik munter
Svar:
1. Jag fick ett tips om att det fanns en c-ponny till salu som var lite speciell men skulle nog passa mig bra. Jag var aldrig inne och kollade på någon annons på henne utan jag åke och tittade och red henne. Förrsta gången och dessutom nästan alla andra gånger jag red henne gick det skit!
Jag minns verkligen hur svår jag tyckte hon var men att jag tyckte om henne så mycket. Det skulle bli en utmaning! Red även några andra hästar som var till salu men de var inget intressant för mig då dom redan kunde så mycket. Men jag lånade hem henne och red mycket, kände efter och testade på mycket. Jag ville vara noga så inget skulle bli fel. Och tillslut så bestämde vi att köpa henne. Jag ville köpa henne just för att hon är en sån speciell ponny som har så mycket kvar att lära, Embla är Embla det  är inte någon ponny man hoppar över. Kan knappst känna igen henne från att jag köpte henne till nu!
2. Aldrig tänkt tanken med både Embla och Aroma!
3. Svart
4. ponny
5. mycket mäskessaker ;)
6. blå
7. hmm, tycker inte någon av Jstin Bieber eller Ulirik Munter är bra
 
Från http://natalieebystrom.blogg.se
1. varför valde du dig att köpa embla?
2. hur fastnade du just på henne?
3.  tycker du att du har utvecklas mer i din ridning med embla eller aroma?
4. hur länge har du ridit?
5. solsidan/justin bieber
6. glass/godis
7. häst/ponny
8. vatten/mjölk
9. trav/galopp
Svar:
1. Just för att hon inte kunde så mycket och var grön. Men mycket kvar att lära. Och för att jag visse att Embla skulle kunna för hon ville lära sig och var och är alltid så possetiv!
2. För hon är var den ponny jag alltid velat ha
3. Vi red ju in Aroma själv satt man har ju lärt sig massor på henne och just för att hon inte var en lätt b-ponny, tjuriga damen kallar man henne även om hon gillade att ha mig på ryggen mest så var det ändå dumheter och tönteri att hålla på med. Och med Embla så har jag lärt mig jätte mycket från att suttit på Aromas rygg, jätte svår fråga. Jag har utvecklats ungefär lika mycket på båda. Helt olika ponnyar är dom men ändå något gemensamt har dom
4. ca 8år tror jag
5. Solsidan
6. godis
7. ponny
8. galopp
 
Från http://klaarabella.devote.se
1. var det kul på gothia tyckte du?
2.vad är det bästa med att rida?
3. ska du på justins konsert?
4. hur många bloggar besöker du om dagen ungefär?
Svar:
1. Super kul!
2. Allt som tillhör ridningen!
3. nepp
4. 8, 9 kankse
 
Från http://jonnamarsch.blogg.se
1. Finaste färg på häst?
2. Favorit färg?
3. Är embla en lätt riden häst eller är hon svår riden? 
4. Vilken är emblas bästa kompis?
5. Tycker du om din iPhone? ;) 
6. Snyggaste märke på häst saker?
7. Ska vi rida någon dag?
Svar:
1. mörk fux och svart
2. rosa
3. svår riden
4. Main Top och mig ;)
5. japp
6. Kingsland är nog snyggst
7. Ja de ska vi :)
 
 
Från http://annamerzedes.blogg.se 
vad är dina mål med embla i hoppningen?
högsta du hoppat på bana/enstaka?
vem är din ALLRA bästavän?
Ska du köpa ny häst efter embla?
Vilken ras gillar du mest?
Svar:
1. Ganska svårt att säga exat mål med henne då vi har lång tid kvar med varandra men sm skulle vara kul!
2. Svårt att säga hur högt på bana då jag inte brukar fråga mina tränare hur högt bommarna ligger på med jag kan svara på att jag har hoppat en kombination på 120 cm
3. Alla mina vänner är mina bästavänner
4. ja det ska jag
5. gotlandsruss!
 
Fler frågor från http://natalieebystrom.blogg.se
hur många rosetter har du?
hur många gånger har du vunnit, kommit tvåa och trea?
har du både hopp och dressyrsadel?
vart rider du oftast, i paddocken eller ut i skogen?
blir hon het när du rider ut så hon studsar och vill dra iväg?
Svar:
1. Jag vet faktiskt inte hur många rosetter jag har kankse 25/30 skycken
2. Tog inga plaseringar på Aroma i LC då vi alltid vägrade ut oss så jag tog bara LD rosetter på henne.
Men med Embla började jag tävla förra året i LD LC för hon var lite riden när jag köpte henne och då kom jag 3a två gånger. Sen de här året då jag tävlar fullt ut och satsar så har jag kommit tvåa typ 5 gånger och tre en gång, äsch de där blev rörigt helt ärligt så har jag noll koll på de där ;)
3. ja båda
4. ut i skogen
5. olika gånger, ofta när jag rider med andra i sällskap blir hon het och vill dra iväg men då är det vinnarskallen som kommer fram!
 
Från Ida
Tjo, när kommer du börja MVS med embla?
Svar: när jag kvalat till de och känner oss redo
 
Från Malva
Hur länge har du ridit?
Vad hoppar du för klasser? 
Mål med embla i år, tävlingsmessigt?
Vad tycker du om dressyr?
När tycker du man ska ha väst och inte?
Märken/hööks?
uteritt/träning i tex. paddock?
GPA/JW hjälm?
Svar:
1. ca 8år
2. jag hoppar LC LB men ska om någon tävling gå upp i LA
3. Felfria LA rundor
4. Jag tycker dressyr är jätte viktigt och inte är något man hoppar över för att det går dåligt och är tråkligt
5. Väst tycker jag man ska ha när man hoppar/markarbete och rider ut. När man rider dressyr på bana så kan man hoppa över den då det bara blir obekvämt. Men sen tycker jag att man nästan alltid ska för det är så onödigt om man skulle ramla av och göra sig illa för att inte använda västen.
Sen kan jag själv vara lite slarvig och hoppa över västan när jag tex rider ut men oftast tänker jag efter och tar västen ändå i sånna lägen
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
  

Kommentarer
Postat av: Fanny och Filippa-Hästblogg

fin blogg:)

Svar: desamma! :D
ellenoembla.blogg.se

2012-07-22 @ 09:51:45
URL: http://syrrornaenstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0