Rödhåriga damer

Tänkte att jag skulle ta upp dom bestämda rödhåriga stona nu. Alltså fux stona.
Ja ni kanske har hört att människor som är rödhåriga har lite mer temprament och humör än oss andra och de stämmer alldeles precis på dom rödhåriga stona också. Alla fux ston är inte sånna men de finns en hel del också. Dom är oftast ganska tjurig och vill göra på sitt eget vis och envisa!! Man får därför låta dem göra lite på sitt eget vis som är ok. Fux ston är oftasts mer känslig mot höga ljug och mer tittig.
Jag har ju nämligen en liten sån dam här vid min sida.. ;) Embla är ju ett fux sto. Jag tycker faktiskt om när dom är envisa. Dom ger inte upp! Men de kan även finnas ryttare som inte passar in med ett fux sto. Man böhöver nog ha väldigt myket tålamod och vara lugn men också gasnka bestämd med vad som är rätt och fel, ge det en chans.
'Hittar man alla knappar och är vid samma sida som sin fux så kan man få dem att göra allt för en, sägs de!' 
Så läste jag vad Angelica Augustsson skrev i en tidning. Hon själv har ju uppfostart ett sådant sto.
Och de stämmer. Från början jag ägde Embla så förstod jag inte henne alltid och var lite ovan men nu när jag känner henne så vet jag att vi båda gillar varandra och de märks att Embla är ärlig mot mig och schyst. Hon ger ALLTID allt för mig när de väl gäller!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0