Om Embla.

Nu var de Emblas tur att berätta om.

Embla är en C-ponny som är född 2004, alltså blir hon 8 år i sommar. Jag har haft henne i drygt ett halv år. Innan jag köpte henne så var hon väldigt lite riden för sin ålder. Hon var bara riden i ungefär 1 år. Men hon är otroligt duktig ändå. Hon har världens kapacitet och man känner att hon verkligen vill lära sig. Hon har inte tävlat särskilt mycket heller. Innan var det mest klubb tävlingar. Som högst har vi tävlat LB i hoppning. Vi tog de väldigt lungt med tävlingarna i sommaras eftersom det var just då vi höll på att lära känna varanndra.
Vi har inget stall hemma satt hon står i ett stall några km från mitt hem. Jag har nästan alla mina rid kompisar där. Vi är ganska många som har häst i den byn satt vi har som en liten ridklubb där.

 Kram Ellen :)




Det är min kompis Tilda som knäppt bilderna.
Här har ni hennes blogg http://youmylife.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0