Embla & Aroma

Skolan idag var rätt soft. Fredagarna är rätt sköna dagar även om vi börjar 8.00-15.10 så har vi ämnen där vi inte böhöver tänka och jobba så mycket utan, musik, bild och idrott så det är bara tre lektioner som man jobbar och sånt på.
 
Idag fick Aroma åka hem till sundsvall igen där hon bor när hon nu snart bott här i 2 veckor. Kommer sakna henne jätte mycket men samtidigt så kommer jag få så mycket med skolan nu och + hela min fritid så kommer nog räcka väl med Embla att lägga allt fokus på.
Innan Aroma åkte hem så red Tindra, Emmie och jag på ridbanan. Emmie, Tindras lillesyster har länge önskat att få rida Embla så idag fick hon äntligen göra de! Hon var så duktig. Embla var så vänlig och skötte sig bra med en sån liten ryttare på ryggen.
Tindra red Aroma och även en stund på Embla.
 
Red Embla när dom åkt. Hon trimmades på banan. Tränade i sikte mot dressyren. Hon kändes bra. Tränade sen i galopparbetet att ändra galoppen ifrån olika växlar. Från samladgalopp till en liten liten förändring framåt. Små förändringar som att bara ge hästen en liten påminnelse i galoppen på tygel gör att hästen blir väldigt stark.
Nötte sen på galoppombytena som hon har ganska svårt med. Hon fixade några fina men märker att det är något jag måste nöta på för att få dem att sitta. Hon fattar inte rikigt och orkar inte ändä fram men hon är på rätt spår. Men det är bara de att hon ofta ofta kommer i korsgalopp vilket jag gära vill undvika.
 
Nu ska jag sova, sjukt trött! Godnatt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0